sobota 2. července 2016

Japonská mobilní pohádka

O Japonsku se dlouhou dobu říkalo, že je v telekomunikačních službách napřed. Ano, stále je to z části pravda, jen už japonské mobily nevypadají nápadně odlišně od našich, mají sítě třetí a čtvrté generace, ale to my taky.


Dokonce ty sítě z části vysílají na stejné frekvenci. Dají se díky tomu použít i naše mobilní telefony. S úspěchem jsem používal v Česku zakoupený Asus Zenfone 2 Laser. Celou dobu jsem měl 4G signál včetně tunelů metra. Nepokryto bylo jen pár procent odlehlejších částí trasy šinkansenů.

Hlavní specifikum japonského telefonního trhu je to, že cizincům neprodávají SIM karty. Těm se jen pronajímají a umožňují jen využívání dat - žádné volání ani SMSky. Většina operátorů je chce dokonce při odletu vrátit!


Já jsem vybral SIM kartu od B Mobile. Dva týdny za 2596 jenů, 3GB neomezených dat a SIM karta se nemusí vracet. Operuje v síti NTT Docomo. Ta by měla mít nejlepší pokrytí.

Na všech nabídkách dat je hezká fráze, že jsou neomezená a přitom u hvězdičky je uvedeno, že neslouží ke sledování videí, stahování aplikací a v případě nadlimitního využití data zastaví. Nadlimitní znamená 100 – 300 MB za den.

Týden před odletem jsem spustil Skype a Microsoft mě otravoval reklamou. Už jsem ji chtěl zavřít, když jsem si všiml „free unlimited calls for one month“. Klikl jsem a zjistil jsem víc informací. Opravdu volání zdarma na pevné linky v Česku i Japonsku. Nabídku jsem využil i objevil háček – samozřejmě to měla být přihláška k předplatnému – objevil jsem to a hned jsem cyklus obnovování zrušil.