úterý 1. listopadu 2016

Rozloučení s Thajskem

30. října 2016: V neděli odpoledne jsem doletěl do Bangkoku. Letadlo mělo zpoždění, ale i tak jsem se zvládl vydat za poznáváním.

Čekal mě Wat Traimit (neboli Temple of the Golden Buddha, případně พรพุทธมหาสุวรรณปฏิมากร) nedaleko čínské čtvrti. Nádherný velký zlatý Buddha uvnitř něj. Zrovna tam mě chytla první a poslední dešťová přeháňka. Zničehonic se zatáhlo a hned začalo lít jako z konve. Naštěstí po 10 minutách to přestalo aspoň do takové míry, abych si mohl jít do 7/11 pro pláštěnku. Bral jsem ji s sebou pokaždé, jen zrovna dnes vynechal.

Wat Traimit v Bangkoku
Bouřka při pohledu od Wat Traimit

Večer jsem strávil čekáním na kufr od kamarádky. Ale nakonec po dvou hodinách čekání dorazil spolu s kamarádkou.
31. října 2016
V pondělí mě čekalo rozloučení s Bangkokem, protože zítra v poledne odlétá mé letadlo směr Istanbul.

Suan Pakkad Palace

Nejdřív jsem se vydal na tip kamarádky k Suan Pakkad Palace (สวนผักกาด), což je velké muzeum umístěné v několika honosně zařízených domcích se zahradou. Tam jsem spolu se vstupenkou dostal nejužitečnější věc, co jsem dostal v Thajsku - velké mávátko na ovívání.

Wat Arun při pohledu z lodi
Květinový trh v Bangkoku
Prodej durianů v čínské čtvrti
Čínská čtvrť
Dále jsem se svezl lodí k Wat Pho. Odtamtud jsem prošel kolem stále pro turisty uzavřeného Grand Palace a došel až ke květinovému trhu (Pak Khlong Talat / ปากคลองตลาด). Mají tam tolik květů, že netuším, co s nimi dělají. Dále jsem pokračoval k čínské čtvrti. V ní se dá snad koupit cokoliv, jen během toho je dost velká šance vybílení kapes (buď vysokou cenou nebo kapsářem) či přejetí motorkou v úzké uličce tržnice.
Golden Mount (zrovna probíhá rekonstrukce)
Panoramatický výhled na Bangkok z vrcholku Golden Mount
Odpoledne jsem se na poslední chvíli vydal ke Golden Mount (Wat Saket / วัดสระเกศราชวรมหาวิหาร). V nadzemce si prohlížím průvodce a dívám se, kam by se ještě v pondělí dalo jít. Skoro vše je zavřeno kvůli státnímu smutku nebo kvůli tomu, že je pondělí. Oko mi padne na Golden Mount. Má mít otevřeno do 17h. Kontroluji hodinky - je 15:30. To stíhám. Z nadzemky na stanici National Stadium přesedám do červeného autobusu a vystupuji kousek od Golden Mount. Je 16:45. Doběhnu asi 300 metrů k pokladně a kupuji lístek. Podle všeho informace na internetu jsou mylné, chrám je otevřen aspoň do 19h.

Golden Mount je masivní chrám se zlatou pagodou na svém vrcholu tyčící se nad Bangkokem. Seshora je nádherný výhled na Bangkok včetně královského paláce. Je to jedno z málo míst, odkud je vidět i historické srdce Bangkoku.

Mapa okolí BTS stanice Siam, zdroj: bangkok.com

Večer jsem strávil procházením obchoďáků umístěných v okolí BTS stanice Siam. Vypadají nádherně, nabídka široká, jen ty ceny v nich jsou o dost vyšší než u nás nebo dokonce na západě a nějak mi nejde na rozum, kdo tam může nakupovat. Běžný Thajec s průměrným příjmem 13.500 bathů asi ne.

Soi Cowboy
Zašel jsem si i do uličky Soi Cowboy. Čekal jsem od ní určitě víc než jen pár červených neonů a pár nudících se lehkých Thajek.
1. listopadu 2016
Teď čekám na letišti na let do Istanbulu.