pátek 23. prosince 2016

Vánoční řež v Řeznu

Poslední adventní sobotu jsem se vypravil na vánoční trhy v Regensburgu (česky Řeznu). V Řeznu jsem ještě nebyl a četl jsem oslavné ódy na krásu města Regensburg.

Cestu jsem zařídil přes Slevomat se společností Vegatour. V sobotu o šesté hodině ráno jsem odjížděl z Prahy od Hlavního nádraží. Autobus vypadal moderně s dostatečnou mezerou mezi sedadly poskytující dost prostoru pro nohy.

Zastavovali ještě v Berouně, Plzni a na benzínce u Rozvadova. I díky tomu trvala 270 km dlouhá cesta do Regensburgu něco přes 4 hodiny. Dorazil jsem tam krátce po desáté. Uvítala mě nízká oblačnost a mráz.



Z města už od zastavení autobusu sálala historie a vánoční atmosféra. Regensburg je jedno z nejvíce zachovalých historických německých měst a díky tomu je i v UNESCO.

Hned na začátku prohlídky jsem se prošel přes Steinerne Brücke, nejstarší kamenný most na sever od Alp. Jeho stáří se už asi viditelně projevilo - jeho čtvrtina je pod plachtou v rekonstrukci. Průchodem přes solnou věž se dostávám do historického centra Regensburgu.


Dóm sv. Petra

Jemu vévodí Dóm sv. Petra, nádherná gotická katedrála, která je uvnitř trochu ponurá, ale díky tomu vynikají okenní vitráže. Regensburg je vůbec plný různých kostelů. Navíc se v žádném z nich neplatí vstupné, což je ve srovnání s Anglií a Irskem dost příjemná změna.

Neupfarrplatz

V Regensburgu je několik velkých adventních trhů - Lucrezia Markt v blízkosti radnice, Neupfarrplatz Markt v blízkosti dómu a vánoční trh v blízkosti zámku. Mně se nejvíc líbil Neupfarrplatz Markt, který je největší, nejvíce nasvícený a s nejlepší atmosférou. Za vstup na adventní trh u zámku se platí 8 €. Zámek Thurn und Taxis je stále obývaný stejnojmenným šlechtickým rodem.

Na adventních trzích můžete pořídit opravdu širokou plejádu dárků, dekorací a jídla. Za svařák/punč dáte mezi 2,5 až 3,5 € (doporučuji vyzkoušet nějaký speciální, např. Orangenpunsch) a za klobásu mezi 3 až 4 € (4 € ovšem za půlmetrovou klobásu v dlouhé bagetě).

Dóm sv. Petra vnoci z Kamenného mostu

Nakoupit se dá výborně v regensburských Arkádách hned naproti Hlavnímu nádraží (Hauptbahnhof).

Statistika:
549 Kč
4h 30 min
270 km
30.000 kroků